kaninkamrat

Alla inlägg den 25 juli 2021

Av kaninkamrat - 25 juli 2021 12:58

Snart kan grytet återställas i sitt ursprungliga skick. Sagas sår ser bättre ut för varje dag. Mitt med, och imorgon tar jag sista antibiotika-tabletten. Ikväll vänder värmevågen och kaninerna slipper plågas av den, i alla fall på ett tag.


Långsamt blir livet lite lättare för oss alla. Vi återgår till flockens små draman, som att Tovis flyttat IKEA-filterna till i mitt tycke fel plats. När jag försöker lägga dem där jag vill att de ska vara, kommer hon fram till mig och morrar. Såklart ska hon, och inte jag, bestämma var hennes filtar ligger bäst. Jag ser nu att hon boat med dem vid fönstret och vardagsrummet är kaninernas, inte mitt.


Allt har sin tid. Vaknätterna har varit många och långa. Imorgon väntar vardagen. Jag gillar bestyren, den gemensamma pottrengöringen och att alla kaninerna samlas runt mig klockan två då de får sina pellets (fyra var till Tovis och Bosse, sex var till Alfons och Saga som är större). Men än är det helg och mellan vändorna med blöta lakan för fönstren och frysta pet-flaskor ska jag sätta mig i skuggan under ett träd och måla naglarna. Och precis som tjuren Ferdinand under sin korkek är jag sååå lycklig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards