kaninkamrat

Alla inlägg under maj 2023

Av kaninkamrat - 30 maj 2023 17:02

Frånvaron på bloggen beror på att Flocken har flyttat. Detta stora projekt har förberetts länge och inte varit helt enkelt att genomföra. Hur gör man med visning av en lägenhet som anpassats efter både tvåbentas och fyrbentas behov, vad gör man av kaninerna när man bygger upp den nya miljön och kommer alla att slåss på en gång när de släpps ut på nya territorier? Jag ska erkänna att jag legat vaken många nätter när jag har försökt hitta lösningar på dessa problem. Och visst har det varit en jobbig process, men resultatet har blivit mer lyckat än förväntat. Syning och visning av lägenheten var slitsamt eftersom det var viktigt att folk kunde se mer av lägenheten än pottor och gryt. Tidigt på morgonen körde jag iväg de skräckslagna kaninerna till ett smådjurshotell och städade sedan undan alla spår av deras dagliga aktiviteter. När alla besökare hade gått, tog det mig en halv dag att återställa ordningen igen och kaninerna var uppskakade i flera dagar efter att ha blivit fördrivna från sitt trygga hem. Själva flytten gick oväntat bra. Alla småttingarna satt tålmodigt instängda i sina burar medan deras boendemiljö kom på plats. En del av mina planer gick inte att genomföra för en planritning är något annat än verkligheten men riktigt fint blev det till slut ändå. Kaninerna stormtrivs, de har nya spännande utrymmen att utforska och det är inte alls lika varmt där vi bor nu som i den gamla lägenheten. Lyckan var störst när balkongen var nätad och klar och Ru storögt invigde den.


Allt är perfekt. Det enda som skulle kunna göra lyckan större är om Saga fått uppleva lyftet. Men säkert ser hon ner på oss från sitt fluffiga moln och gläds åt att hennes Flock har det bättre än de någonsin kunnat drömma om.


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards