kaninkamrat

Direktlänk till inlägg 10 september 2017

Tänka utanför buren

Av kaninkamrat - 10 september 2017 08:15

Jag berättade för flera månader sedan om Bosses och Alfons badkarsbonding, och att den började bra. Kanske undrar ni hur det gick med den.

 

Vi gjorde flera försök efter detta första framgångsrika. Det fortsatte ganska bra, men av flera skäl, har vi avstått från att gå vidare med att bonda pojkarna. Vi kände att svårigheterna och riskerna är för många och stora för att vi ska utsätta våra älskade småttingar för dem. Det var hemskt att se vilken stress pojkarna upplevde vid varje möte nos mot nos. Ingen av dem är ju heller ungkanin längre. Och trots att det finns många källor i England och USA som berättat om framgångsrik bonding med hannar, finns också andra källor som säger motsatsen – bland annat en brittisk artikel där man menar att en bonding kan fungera i ett par år, men plötsligt så ryker hannarna ihop. Istället hittade vi lösningen med det delade vardagsrummet, som jag har bloggat om, och schemat som pojkarna har med Saga – sex timmars pass dygnet om.

 

Det går alltid att hitta ett sätt som fungerar, fast man ibland måste tänka utanför boxen – eller i det här fallet, buren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 18:20


Ru krafsar när hon är uttråkad. Jag har försökt erbjuda pottorna med rikligt med hö i, halm i en kartong, filtar. Inget har fallit henne i smaken. Till sist hittade jag en kattlåda på Arken Zoo. Den har två hål, ett på framsidan och ett ovanpå. Lådan...

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 10:49

Nu har det varit ett långt uppehåll i bloggen igen. Jag opererades i februari och kunde inte engagera mig för mycket i kaninerna under en period. Men det var svårt att låta bli så jag ringde sjukhuset efter någon vecka och frågade om jag inte i alla ...

Av kaninkamrat - Tisdag 16 jan 09:47

De flesta honkaniner får livmodercancer när de är runt tre år. Av det skälet (och lite för att deras uppvaktning har kört slut på de kastrerade hannarna) steriliserades både Saga och Tova. Tova väntade vi med ganska länge eftersom hon hade stora prob...

Av kaninkamrat - 6 december 2023 14:45


Stöd utsatta djur genom att köpa Göteborgs Djurskyddsförenings kalender 2024!   Lilla Ru är fröken Augusti <3         ...

Av kaninkamrat - 26 november 2023 17:01

Som alltid när det är långt mellan blogginläggen beror det på att det händer för mycket i Flocken för att jag ska hinna skriva.   Först fick Bosse ett mildare återfall i e.cuniculi. Det blev en vända på det Stora Djursjukhuet igen och sedan kom h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards