kaninkamrat

Direktlänk till inlägg 17 januari 2021

Det är jag, Saga!

Av kaninkamrat - 17 januari 2021 19:45

Jag undviker parfymerade produkter. Dels för att de inte är så bra för huden, dels för att parfym kan irritera kaninernas känsliga luftvägar. Istället använder jag sesam-olja, som är både en prisvärd och effektiv produkt. Senast jag fyllde på lagret, fanns inte den vanliga oljan utan jag fick köpa en sort som hade en svag doft av sesam. Saga reagerade direkt när jag kom fram till henne, nyinoljad efter badet. Hon stelnade till och stampade så hela huset måste ha hört henne.
- Det är jag, Saga!
Efter en stunds pratande och strykningar över ryggen på Saga, kom hon fram till att det nog ändå var jag, trots att det inte luktade jag.

Nu har Saga vant sig vid den lite fränare lukten av Sesam men för säkerhets skull, har jag fyllt på lagret med den vanliga doftlösa oljan så att det råder harmoni i flocken även efter jag har badat

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaninkamrat - Tisdag 7 maj 09:19

Bosse är en kämpe.   För ett par år sedan blev han akut mycket dålig vilket visade sig bero på en tand. Inte bara tanden var ful och infekterad, under den fanns en varböld. Trots att Bosse var runt nio år gammal då, klarade han operationen galant...

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 18:20


Ru krafsar när hon är uttråkad. Jag har försökt erbjuda pottorna med rikligt med hö i, halm i en kartong, filtar. Inget har fallit henne i smaken. Till sist hittade jag en kattlåda på Arken Zoo. Den har två hål, ett på framsidan och ett ovanpå. Lådan...

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 10:49

Nu har det varit ett långt uppehåll i bloggen igen. Jag opererades i februari och kunde inte engagera mig för mycket i kaninerna under en period. Men det var svårt att låta bli så jag ringde sjukhuset efter någon vecka och frågade om jag inte i alla ...

Av kaninkamrat - Tisdag 16 jan 09:47

De flesta honkaniner får livmodercancer när de är runt tre år. Av det skälet (och lite för att deras uppvaktning har kört slut på de kastrerade hannarna) steriliserades både Saga och Tova. Tova väntade vi med ganska länge eftersom hon hade stora prob...

Av kaninkamrat - 6 december 2023 14:45


Stöd utsatta djur genom att köpa Göteborgs Djurskyddsförenings kalender 2024!   Lilla Ru är fröken Augusti <3         ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards