kaninkamrat

Alla inlägg den 24 maj 2020

Av kaninkamrat - 24 maj 2020 14:30

Stackars Bosse har blivit allt kalare i nacken och jag blev till slut övertygad om att han hade fått någon aggressiv, akut sjukdom. Samtidigt var jag inte människa att åka tillbaka till veterinären en tredje gång, och riskera att bli betraktad som hysterisk (speciellt inte i corona-tider).

Jag postade min oro i en kaningrupp på Facebook och genast kom massor av kunniga och uppmuntrande svar där det framgick att tyvärr kan äldre kaniner bli lite flintis med åren; när pälsen faller av vid fällningen, kommer den inte alltid tillbaka. Det gjorde mig ledsen, men mest av allt lycklig; Bosse ser förvisso ynkligare ut med sin kala fläck (vilket gör att han får mer gos för vi tycker så synd om honom) men det är inte en allvarlig sjukdom bakom pälsavfallet.

Bosse själv verkar inte störas av sitt nya utseende. Och i flocken går livet vidare som vanligt, med många rosa kärleksmoln över grytet och alla som bor där.

Länk: Sveriges KaninVälfärdsFörening https://www.skvf.se/

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards