kaninkamrat

Alla inlägg den 3 maj 2020

Av kaninkamrat - 3 maj 2020 09:00

Jag jobbar med kommunikation, både egen och andras. Det har känts viktigt att i det arbetet vara en röst för djuren, som inte har en egen i det mänskliga (ibland omänskliga) samhället. Speciellt kaninerna värnar jag om, inte bara för att det råkar bo fyra i min lägenhet utan också för att jag känner igen mig själv så mycket i dem. Det föll sig därför naturligt för något år sedan att skriva en bok om just våra kaniner. Texten är klar, jag har bara saknat illustrationer som gör dem rättvisa. Nu har livet lett mig till en konstnär som entusiastiskt har tagit sig an uppgiften. När jag såg hans första skiss, fick jag tårar i ögonen; han har förstått kaninernas personlighet, och förmår uttrycka den.


När boken blir helt klar vet jag inte, den har sin kreativa process och ingen deadline är satt. Men en dag ska våra kaniner få berätta sin historia, och den ska läsas av människor som också förstår att de är så mycket mer än ord och bilder förmår säga. .

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards