kaninkamrat

Alla inlägg den 14 juni 2020

Av kaninkamrat - 14 juni 2020 15:15

För ett tag sedan, beställde jag en del kaninprodukter online för att slippa gå till en butik, vilket jag undviker i det längsta med tanke på pandemin. Det är fantastiskt smidigt att få leverans till dörren. Mindre bra är att man inte kan ta på produkter och känna deras kvalitet.


Det värsta skräp jag någonsin köpt är denna kaninbro från tillverkaren Trixie. Den kostade ca 150 kronor och går inte ha till något alls, möjligen med undantag av som skoskrapa. Ytan som de känsliga kanintassarna ska gå på är hårt och skavigt. Dessutom släpper det jättemycket små plastpartiklar som jag inte vill tänka på vad de kan ställa till med i en kaninmage.


Jag mailade försäljaren som hänvisade mig till en butik, men man sa också att butiken kanske skulle hänvisa mig till att skicka tillbaka produkten själv till e-handeln. Eftersom jag inte vill gå till en butik, vare sig för att handla eller skicka paket, står nu den dumma, dåliga kaninbron i ett hörn hemma och dammar. Jag får hitta på någon slags användning av den för att inte pengarna ska vara förlorade, men hur vet jag inte.


Vad ni gör, köp inte bron. Låt oss använda oss av vår kosumentmakt och visa tillverkare av kaninprylar att vi faktiskt kräver kvalitet, eller i alla fall att produkterna ska vara ofarliga. Skäms på er, Trixie!


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards