kaninkamrat

Alla inlägg den 2 februari 2020

Av kaninkamrat - 2 februari 2020 13:15

Idag vill jag dela med mig av ett praktiskt tips.


Vi har ju delat lägenheten med kompostgaller så att kaninparen får tillgång till varsin del av den. Kompostgallren är monterat i dubbla rader, annars kan kaninerna bita varandra genom dem. Dock måste man lägga något emellan gallren, så att de verkligen är separerade och kaninerna inte kan nå till andra sidan av dem. Länge använde jag papprullar, sådana som man förvarar affischer och ritningar i. Nackdelen var att det ibland kom urin på dem, att kaninerna bet i pappen och att de lärde sig att lyfta rullarna en bit i försök att få bort dem. Då fann jag metallstag på Biltema, som jag buntade mellan gallren. De var billiga och fungerar perfekt, eftersom de inte ger vika utan fixerar gallren.


Bit för bit blir grytet bättre, om än aldrig perfekt.


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards