kaninkamrat

Direktlänk till inlägg 20 juli 2021

En kanelbulle också

Av kaninkamrat - 20 juli 2021 12:09

Vi har varit stressade kaninförvaltare den senaste veckan. Att kontrollera pluttar, tvångsmata med Critical Care, truga med hö, kolla läkningen, ge tre sorters mediciner på bestämda tider och hålla nere temperaturen så att inte kaninerna går åt i hettan tar på en. Något alternativ finns förstås inte; Saga, Alfons, Bosse och Tovis är centrum i universum. Vi är inte ensamma om att känna så. Medan jag halvhysteriskt sökte kontakt med djursjukhuset för att få svar på om Sagas operationssår verkligen såg normalt ut, kom många och långa mess från en homie som på stort allvar tagit sig an uppgiften som jourhem åt två små individer. När hon vände ryggen till hann de sätta i sig delar av ett bokomslag, ett okänt antal äpplen och blad från en monstera. Min homie ringde runt till olika kliniker samt giftinformationscentralen samtidigt som hon i timmar stirrade på kaninerna och deras avföring i skräck för att de skulle uppvisa sjukdomssymptom efter den ohälsosamma dieten.


Både jag och min homie kan andas ut, i alla fall för den här gången. Riktigt lugn kan man aldrig vara som kaninförvaltare. Men mellan kriserna måste man vila och hämta kraft så man orkar med vaknätter och akutbesök hos veterinären. Idag ska jag ta med mig kaffekoppen ut i gröngräset och kanske slå på stort med en kanelbulle också. Sedan går jag in i lägenheten igen för att göra ren pottor och tala om för våra fyra kaniner hur mycket jag älskar dem.


 
 
Ingen bild

Homie

20 juli 2021 12:26

Gårdagen hade varit mkt tuffare utan dig - tack bästa du!

Kaffe och bulle på gräsmattan låter helt rätt, vi kör på det 🙂

kaninkamrat

20 juli 2021 21:06

Detsamma Kaninmamma!

Kaffet är uppdrucket och kanelbullen slank ner också. In i andra andningen nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 18:20


Ru krafsar när hon är uttråkad. Jag har försökt erbjuda pottorna med rikligt med hö i, halm i en kartong, filtar. Inget har fallit henne i smaken. Till sist hittade jag en kattlåda på Arken Zoo. Den har två hål, ett på framsidan och ett ovanpå. Lådan...

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 10:49

Nu har det varit ett långt uppehåll i bloggen igen. Jag opererades i februari och kunde inte engagera mig för mycket i kaninerna under en period. Men det var svårt att låta bli så jag ringde sjukhuset efter någon vecka och frågade om jag inte i alla ...

Av kaninkamrat - Tisdag 16 jan 09:47

De flesta honkaniner får livmodercancer när de är runt tre år. Av det skälet (och lite för att deras uppvaktning har kört slut på de kastrerade hannarna) steriliserades både Saga och Tova. Tova väntade vi med ganska länge eftersom hon hade stora prob...

Av kaninkamrat - 6 december 2023 14:45


Stöd utsatta djur genom att köpa Göteborgs Djurskyddsförenings kalender 2024!   Lilla Ru är fröken Augusti <3         ...

Av kaninkamrat - 26 november 2023 17:01

Som alltid när det är långt mellan blogginläggen beror det på att det händer för mycket i Flocken för att jag ska hinna skriva.   Först fick Bosse ett mildare återfall i e.cuniculi. Det blev en vända på det Stora Djursjukhuet igen och sedan kom h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards