kaninkamrat

Direktlänk till inlägg 20 januari 2019

Hjältar

Av kaninkamrat - 20 januari 2019 08:15

Lilla skygga Tova börjar bli hemmastadd i flocken. Kommer om och om igen till oss och vill att vi ska gå ner på hennes nivå för att hon ska få undersöka alla delar av oss. Efteråt tackar hon genom att krafsa och nafsa oss i revbenen (vilket gör ohyggligt ont). Häromkvällen låg hon trollbunden så nära CD-spelaren hon kunde komma med sitt enda stående öra riktat mot musiken i en hel timme. Faktiskt tror jag att det är hennes bästa stund på dagen, då vi alla är samlade och lugnet lägrar sig över grytet.


Och därmed blir detta den sista bloggen från oss. Antalet läsare är inte så stort, vi når inte ut till så många som vi skulle behöva med tanke på allt jobb bakom varje inlägg. Tanken när vi startade den var att sprida kunskap om ett missförstått husdjur för att fler kaniner ska få bättre liv. Bloggen får dock ligga kvar som en informationskälla att gå till för den som önskar.


Tack till er som läst. Ni är hjältar och fler som ni behövs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 18:20


Ru krafsar när hon är uttråkad. Jag har försökt erbjuda pottorna med rikligt med hö i, halm i en kartong, filtar. Inget har fallit henne i smaken. Till sist hittade jag en kattlåda på Arken Zoo. Den har två hål, ett på framsidan och ett ovanpå. Lådan...

Av kaninkamrat - Måndag 25 mars 10:49

Nu har det varit ett långt uppehåll i bloggen igen. Jag opererades i februari och kunde inte engagera mig för mycket i kaninerna under en period. Men det var svårt att låta bli så jag ringde sjukhuset efter någon vecka och frågade om jag inte i alla ...

Av kaninkamrat - Tisdag 16 jan 09:47

De flesta honkaniner får livmodercancer när de är runt tre år. Av det skälet (och lite för att deras uppvaktning har kört slut på de kastrerade hannarna) steriliserades både Saga och Tova. Tova väntade vi med ganska länge eftersom hon hade stora prob...

Av kaninkamrat - 6 december 2023 14:45


Stöd utsatta djur genom att köpa Göteborgs Djurskyddsförenings kalender 2024!   Lilla Ru är fröken Augusti <3         ...

Av kaninkamrat - 26 november 2023 17:01

Som alltid när det är långt mellan blogginläggen beror det på att det händer för mycket i Flocken för att jag ska hinna skriva.   Först fick Bosse ett mildare återfall i e.cuniculi. Det blev en vända på det Stora Djursjukhuet igen och sedan kom h...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards